Koor
Het repertoire van The Carol Company is bijzonder breed: van barok tot hedendaags, en van religieuze tot en met filmmuziek. Tot de recente highlights behoren een uitvoering in de Waalse Kerk van Den Haag van het beroemde Requiem van Gabriel Fauré in de oorspronkelijke versie voor kamerorkest en een Cavaillé-Collorgel. Het enige Nederlandse exemplaar van dat prachtige orgel staat in die Waalse Kerk aan het Noordeinde.
In 2022, tijdens de herdenking van de politieke moord op Johan en Cornelis de Witt (op 20 augustus 1672), gaf The Carol Company in de Kloosterkerk te Den Haag de wereldpremière van het Requiem in memoriam Johan de Witt, van de Haagse componist Roel van Oosten, gecombineerd met de Funeral Sentences van Henry Purcell. De veelbekeken registratie van dit bijzondere concert staat integraal op YouTube.
In oktober 2024 speelden en zongen koor en orkest van The Carol Company het monumentale Stabat Mater van componist Antonin Dvořák in de Stadsgehoorzaal van Leiden.
Daarnaast staan de jaarlijkse en uitverkochte Romantic Christmas Carol Concerts bekend om hun sfeervolle en feestelijke uitstraling, compleet met kaarsen, kerstkransjes en glühwein. In december 2025 is het weer zover: twee feestelijke Christmas Carol Concerts, op zaterdagavond 20 december in de Rode Hoed in Amsterdam en op zondagmiddag 21 december in de Stadsgehoorzaal in Leiden! Meer hierover vindt u op de pagina’s Home, Nieuws en Concerten.
Kaarten kunt u hier (Amsterdam) en hier (Leiden) bestellen. Vorige jaren waren we al weken van tevoren uitverkocht, dus wacht niet te lang!


Dirigent
Stef Collignon werd geboren op 10 november 1965 in Rotterdam. Hij kreeg vanaf jonge leeftijd piano- en vioollessen en leerde slagwerk spelen in de plaatselijke harmonie. Zijn vioollerares was Elizabeth Hajdu, concertmeester bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, die hem talloze concerten en repetities liet bijwonen en zodoende de liefde voor klassieke muziek aanwakkerde. Nog tijdens zijn studie Engelse taal- en letterkunde in Leiden belandde hij in de (klassieke) muziekindustrie, bij het platenlabel Philips Classics. Hij stapte in 1999 over naar de populaire muziek als managing director van Polydor (later: Universal Music). Daarna was hij werkzaam in diverse culturele functies, waaronder directeur van het Haagse Festival Classique en juryvoorzitter van de klassieke Edisons. Tegenwoordig is hij adviseur van de raad van bestuur van investeringsmaatschappij Amerborgh, met een omvangrijke portfolio aan activiteiten op het gebied van kunst en cultuur.
Maar bovenal voelt Stef zich muzikant. Als violist speelde hij in vele amateur- en (semi-)professionele orkesten; als dirigent stond hij voor orkesten als o.a. Collegium Musicum Leiden, het Philips Symfonie Orkest en het orkest van het Koninklijk Conservatorium. In 2019 maakte hij zijn debuut bij het Nederlands Kamerorkest in de succesvolle muziektheaterproductie Peter R. De Wolf met acteur en schrijver Frans van Deursen. Daarnaast was Stef als ‘music director’ betrokken bij de speelfilm De Dirigent, over het leven van de Nederlandse dirigente Antonia Brico, en richtte hij Het Nieuw Orkest op dat, naast theatrale concerten, waaronder een Shakespeareprogramma met Gijs Scholten van Aschat, concerten geeft met muziek van componisten van Nederlandse bodem. In 2025 mocht Stef dirigent Jaap van Zweden assisteren bij 2 concertprojecten in Chicago en Dallas. Sinds kort is hij namens de Edison Stichting voorzitter van de commissie voor de Canon van de Nederlandse Muziek.
Kamerkoor The Carol Company (Leiden) staat sinds de oprichting onder zijn leiding.
Sponsoren
Onze grote dank gaat uit naar de sponsoren die met hun bijdragen onze activiteiten mede mogelijk maken!
Reacties & recensies
“Te Deum van Haydn … vol vuur en bruisend van vreugde, met licht gehouden stemmen, baande het koor zich een weg door de meest virtuoze, fugatische passages”
“Koor en orkest schitterden en flonkerden in deze muziek als de besten”
“Fris en vrolijk zong het koor…”
“Uitbundig was het applaus van het publiek…”